dimecres, 29 de juliol del 2009

au Fènix


M'agraden les criatures mitològiques.
M'agraden les històries sobre unicorns, sirenes, dragons, cavalls alats, gnoms, elfs, hipogrifs, i tota classe de criatures de l'imaginari fabulós.
I l'au Fènix.
En singular. Perquè només n'hi ha una. Una de sola que reneix cada cinc-cents anys de les seves pròpies cendres.
Segons la mitologia xinesa, l'au fènix es el corresponent femení del drac masculí. I aquí es on comença el meu dilema:
Segons el meu horòscop xinés, jo soc un drac de terra.
Degut a la meva condició femenina, no puc ser un drac sinó una au fènix.
Peró tan sols n'hi ha una!.
Seré jo aquesta única au que reneix una vegada i un altre de les seves pròpies cendres?.
No, no.
Es massa presumptuós per part meva creurem única, ni que sigui mitològicament parlant!.
Continuaré sent un senzill drac de terra.
Ben mirat, es millor ser drac que no cuc.
Qüestió de tamany, ves!.